maandag 28 mei 2012

Bloemig broekpak.

Toen ik dit in de burda zag, kreeg ik zin in de zomer. Het hawaiian exemplaar inspireerde me om het stofje met grote bloemen op te gebruiken. Dit stofje had ik nog liggen van het stoffenspektakel in Leuven. Bij het openleggen van het stofje zag ik dat er roestkleurige vlekken in de stof zaten, grrrw...  Dan maar hopen dat ze niet zouden opvallen als het klaar was...
Burda 04/12 Overall 109
Ik heb nog geen centimeter genaaid of m'n naaimachine at m'n stof weer op, grrr... 'k Vermoed dat het aan de naald lag, die dan niet goed door de stof prikt en daarom de stof naar onder duwde. 'k Heb dan maar besloten om me eerst een set nieuwe stretch-naalden aan te schaffen en dan nog eens te proberen. Vooral van die hele fijne, want 'k heb dat probleem altijd bij fijne tricotstofjes. (Achteraf bekeken heb ik dit pas vanaf project 3 met dezelfde naald en toen is m'n naald uiteindelijk gebroken...)

Dit project dus ff aan de kant gelegd en hieraan begonnen...

Met de nieuwe naald, ging het weer helemaal goed. De uitleg om de elastiek erin te maken was behoorlijk onduidelijk, dus ik heb er mijn eigen interpretatie van gemaakt => Een beetje de uitleg uit Zsazsa haar boek gevolgd en een beetje gezond verstand. Al ging dat niet helemaal van een leien dakje. 'k Heb met de hand nog heel wat moeten bij naaien om de tunnel helemaal dicht te krijgen.


Met de zakken ben ik ook aan't prossen geweest: Moest die zak nu langs binnen liggen als ik de naad dicht naaide... Damn, weer mis => lospeuteren en opnieuw. En je zou dan denken dat het bij de 2de zak beter ging... maar nee, weer van dat, grrrw. Daar was ik dus ff m'n gezond verstand vergeten, want eigenlijk is't zo logisch als wat, maar ja... En de traditie van het tornen heb ik in dit project ook verder gezet bij het bovenstuk aan't onderstuk te zetten, grrrw. 'k Denk dat ik meer aan't tornen geweest ben, dan aan't naaien. 'k Steek het maar op de hitte, waardoor ik niet meer helder kon nadenken langs ene kant en geen geduld om het af te hebben, want't was ideaal weer om in deze tenue rond te paraderen...
Als straf moest ik dus nog meer geduld hebben!!


'k Heb me nota bene ondertussen ook al ingeschreven voor de naaicursus hier in't dorp. 'k Kan niet wachten tot het begint, maar dat is jammer genoeg pas in september...

Wat heb ik geleerd:
't is belangrijk om regelmatig je naald te vervangen en de juiste naald te gebruiken, want als je een botte of te dikke naald hebt, eet je naaimachine je stof op!!


Mijn gezond verstand er bij houden en controleren of het juist ligt voor je de naald in de stof zet, anders kan je alles weer los tornen!!

0 reacties:

Een reactie posten