maandag 28 mei 2012

Ik heb altijd gelijk.

Vrijdag gingen we alle overige materiaal halen om de houtschop af te krijgen. Bjorn had het helemaal in z'n hoofd, maar ik was er zeker van dat het zo zou gaan doorhangen. Ik zei het hem nog, je moet meer dwarsbalkjes voorzien. Maar hij wou het toch eerst proberen zoals hij het in z'n hoofd had. Gelukkig zijn we er zaterdag aan kunnen beginnen... Oh jawel, "éh je had gelijk, dat gaat zo doorhangen!!" Duhh!! Wat dacht je nu, ik heb toch ALTIJD gelijk... ;) Hij dus terug naar de kluswinkel om dwarsbalkjes... Maar de houtschop is ondertussen klaar:


En ik kreeg ook een afdakje voor de tomatenplantjes:


Die ik dan ook maar meteen gezet heb:


Ik zette de plantenbak proper. Ik elimineerde de schoenlappersplant en de hemelsleutel, wegens lelijk, de open gekomen plekjes worden waarschijnlijk ingenomen door de overschotten van plantgoed.

Zoek Gust.

Onze Luka ging op onze bosaardbeien en op de bieslook liggen. Gevolg, beiden plat.


Voor de rest zette ik ook de voortuin proper. Ik was de spierstruiken dit jaar vergeten snoeien, waardoor ze over mijn zelf gezaaide lavendel aan't groeien waren. 'k Heb ze dan maar, op goed geluk, aan de zijkanten ingekort, zodat mijn lavendel meer ademruimte had:


't Is trouwens aangenaam om tussen de lavendel te werken, riekt lekker... 'k Ben best trots op m'n lavendel. Vorig jaar gezaaid en kijk, er komen bloemetjes aan:


'k Heb de laurierkers uit gedaan. Hij was helemaal verdord, waarschijnlijk heeft hij geleden onder de uitlaat van de vrachtwagen die de container gebracht/gehaald heeft. Hij stond daar waar je nu dat gat ziet:


Voor 1 van de trouwers, hadden we als cadeau een mini-appelboompje. 'k Was het een week op voorhand gaan halen, maar't was in die periode omgewaaid en er waren enkele takken gesneuveld. Een kapotte appelboom geven konden we niet maken, dus hielden we deze maar voor onszelf en haalden we een andere.  Van't weekend eindelijk de tijd en goesting gevonden om hem in een pot te zetten:

Zoek Luka.

Voor de rest heb ik ondertussen ook ajuinen, prei en een augurk geplant en ik heb struikboontjes gezaaid...

0 reacties:

Een reactie posten