dinsdag 1 mei 2012

verlengd weekend + mooi weer = tuinplezier!

 Zondag na de 2 trouwfeesten hebben we een 'rustdag' gehad, wat wil zeggen dat we buiten gaan wandelen met onze Luka niet veel gedaan hebben. Maar maandag en dinsdag  hadden we verlof en het weer stond voor een keertje aan onze kant. We hebben ons deze 2 daagjes volledig in 'den hof' gesmeten. Zo hebben we het stuk waar ik m'n bedjes had klaar gemaakt, afgezet. Zo kan onze Luka onze groentenoogst niet meer vertrappelen. Ik heb de eerste bedjes ook ingezaaid (met wortels, pastinaak, sla, radijsjes, rode bietjes, kardoen, snijbiet en kervel). Omdat ik dit jaar geen tijd gemaakt had om voor te zaaien, heb ik maar een aantal plantjes (bloemkool, broccoli, spruitjes, boerenkool, ijsbergsla, struikboontjes) meegebracht van Pelckmans, waar we ook de draad gaan halen zijn. Dit zijn dan wel geen biologische plantjes, mja, 't is dat of niks en ze zullen wel op een ecologische manier groot getrokken worden. Na de 15de ga ik ook nog een komkommerplantje planten. De buurvrouw had ook nog pompoenen, selder en courgettes op overschot, dus die gaan ook nog een plaatsje krijgen in ons tuintje...

Ook hebben we de 'structuur' voor de nieuwe houtschuur gemaakt. Hopelijk krijgen we ze snel klaar en kunnen we het hout snel opruimen. Bjorn kan bij zijn nonkel een afkortzaag lenen, zodat we het hout eenvoudig kunnen klein maken. Ook wordt het dringend tijd dat er een 'constructie' rond de pomp gemaakt wordt, zodat ik deze met een gerust hart kan aansluiten en zodat de stopcontacten daar ook op een veilige manier kunnen in voorzien worden.Maar al bij al ben ik content van 'vruchtbare' daagjes verlof.

Enige nadeel van het zonnetje is, dat mijn rug knalrood is. Vergeten in te smeren natuurlijk :s

0 reacties:

Een reactie posten