dinsdag 1 mei 2012

2 trouwfeesten en een kleedje.

Zaterdag moesten we naar 2 trouwfeesten. Eerst naar mijn neef, daarna naar een kameraad van Bjorn.
En voor een trouwfeest wil je er toch altijd goed uitzien, dus dat heb ik ook geprobeerd.

Ik had een tijdje terug een kleedje gekocht bij de T2 in A'pen, vooral omdat ik het stofje mooi vond én ik had nog geen bruine kleedjes in m'n collectie. Maar het was weer een lang exemplaar dat ik korter wou en eigenlijk ook een paar maten te groot. Geen probleem dacht ik, dat fix ik wel met m'n naaimachine.

Let niet op de rommel...
Maar't is wel duidelijk dat het te lang en te breed is...

Zoals gewoonlijk begon ik er weer op de laatste moment aan. 's Maandags heb ik gepast, afgespeld en een stuk eraf geknipt, zodat ik dinsdag alles kon naaien. De onderkant weer met een blinde zoom. Ook al was het origineel met een dubbel stiksel, ik vind een blinde zoom stiekem mooier en ook simpeler om te doen. Met het afgeknipte deel wou ik een band maken, om het kleedje net dat ietsje meer te geven. Maar toen mijn aanpassingen gedaan waren begon ik erover te twijfelen. Bjorn vond het ook niet nodig, hij vond het mooi zo met enkel een wit riempje. Maar zo koppig ik ben heb ik de band toch maar gemaakt, dan kon ik achteraf nog zien... De basis was snel in elkaar gezet, de knopjes er achteraf opzetten met de hand, heeft iets langer geduurd... Uiteindelijk heeft de band het toch niet gehaald, het liet me er dikker uitzien en dat zag ik toch niet zo zitten :)

Te weinig tijd, een slecht model
en ook een niet zo denderende fotograaf,
resulteren in dit... :s

0 reacties:

Een reactie posten