donderdag 22 december 2011

Een sjaaltje voor Rune.

Rune, mijn metekindje van 2 heeft voor zijn nieuwjaar een rugzakje gevraagd om binnen een paar maanden naar't kleuterklasje te gaan. Allemaal goed en wel, maar om 1 of andere reden wil ik toch ook altijd iets zelfs gemaakt hebben. Vorige keer had ik een jasje en een t-shirtje gepimpt met zijn naam en een poesje op ('k heb hier spijtig genoeg geen foto's van) en 'k wou in eerste instantie hem een sjaal, een mutsje en wantjes maken, maar omdat ik het druk ga hebben met de tuin opruimen en omdat het rugzakje uiteindelijk iets duurder is uitgevallen als eerst gepland (zijn mama wou een aapjesrugzakje die ze in een boekje had zien staan, maar dat was blijkbaar geen rugzakje, maar gewoon een tasje. Toen heb ik voor een iets duurder leeuwenrugzakje gekozen.) ga ik enkel een sjaaltje maken.
'k Had nog blauwe fluffy wol liggen ('t is te zeggen, 't is 100% polyester, maar dat klinkt niet, dus zeg ik gewoon wol). Dit was overschot van een truitje dat ik gebreid had voor Wilde, het dochtertje van mijn beste vriendin.


Omdat er toch niet veel op tv is 's avonds, kan ik zo toch bij Bjorn in de zetel kruipen en toch nog nuttig bezig zijn tegelijk. 't Enige probleem is, onze Gust en Wilber zijn doodnormale katten en spelen dus graag met bolletjes wol, vooral het opzetten van het breiwerk was een hele uitdagen met 2 katers die constant achter het loshangend draadje gingen... Gelukkig voor m'n breiwerkje zaten ze iets daarna in de keuken in ons sorteerbakje te rommelen (een bak waar al het te sorteren afval in gaat om later naar ons 'sorteerpark' in de garage te doen)


Na een paar avondjes was't af. 't Is in totaal 60 cm. Ik het na 10cm het sjaaltje in 2 gesplitst en na 10 cm terug samen gevoegd. Zo krijg je een opening waar de andere kant van het sjaaltje door getrokken kan worden... (Dat is niet echt een duidelijke uitleg zeker...) :s
Ik had m'n fototoestel meegenomen om een foto te trekken van Rune met de sjaal, maar blijkbaar was ik mijn geheugenkaart vergeten, dus jammer genoeg geen foto van de sjaal :(

0 reacties:

Een reactie posten