donderdag 15 december 2011

Bloemetjestuniek: Het patroon overtekenen.

Voor het eerst in m'n oh zo prille naaicarrière ga ik iets maken uit een boekje, meer bepaald de knipmode van oktober. Het was meteen liefde op het eerste zicht met dit kleedje en ik zag me dit al dragen met kerstmis. Ik vermoed wel niet dat het tegen dan af gaat zijn, want het is meteen al een patroon met een moeilijkheidsgraad "iets meer ervaring", terwijl ik "geen ervaring" heb, maar wie niet waagt niet wint en'k heb geen zin om iets te maken wat ik niet mooi vind met een "gemakkelijke" moeilijkheidsgraad...




Ik ben een kleine maand geleden naar het stoffenspektakel geweest in Leuven en heb toen ook een stofje gevonden waarvan ik meteen dacht "dit is voor dát kleedje"... En nu heb ik eindelijk al mijn moed verzameld om er ook effectief aan te beginnen.

Toen ik wou beginnen met het patroon over te tekenen, besliste ik nog even op internet te gaan. Ff mezelf moed in "surfen" en me visualiseren hoe ik het ging aanpakken. Toen verscheen er op Lelies wereld juist een post met tips om patronen over te tekenen. Als dat geen toeval is! Het kwam in ieder geval als geroepen en ik had meteen méér moed om eraan te beginnen!

Noot aan mezelf: In't vervolg best geen patronen overtekenen met Gust of Wilber in de buurt. Dat papier knettert lekker en de katten vinden dat geweldig om hun nagels in te zetten. Gelukkig hadden ze enkel de hoek "weggekrabt" waar geen patroon getekend stond... Pfjoew. Het was in ieder geval de reden waarom ik het patroon niet in 1 avond heb overgetekend...

'k Heb de patronen overgetekend, de naden ook op het papier getekend en dan mooi uitgeknipt...
Volgende stap wordt de stof uitknippen...



2 reacties:

  1. Spannend!!! Je gaat het erg goed doen, maar nog 1 tip voor je start met knippen, als het een katoentje is, was het eerst of stoom het goed uit. Anders heb je kans dat het na 1x wassen niet meer past :( Zo heb ik ook een paar teleurstelling gehad toen ik pas naaide...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thnx voor de tip! 't Stomme is, dat ik het ondertussen al wel geknipt heb :s
    'k Denk dat het een mengeling van katoen met elastan is, het lijkt me niet zo'n krimpgevoelige stof, en'k was zo'n dingen meestal toch niet heter dan 30° en niet in de droogkast, dus dat komt wel goed :) En als ik me nog goed herinner, hing er boven de coupons een bordje met "voorgewassen" :) 'k Ga in't vervolg als ik stofjes koop, ze wel eerst uitwassen voor de zekerheid!!

    BeantwoordenVerwijderen