zondag 20 januari 2013

Een droge kont.

Omdat ik binnenkort met de fiets naar het werk zal gaan en dus weer en wind zal trotseren en vooral ook de regen, wou ik een zadelhoes. Ik haalde mijn inspiratie uit 'Zo geknipt!'
Ik haalde de stof bij bambiblauw:

Het was de eerste keer dat ik met toille cirée (of tafelzeil) werkte en het is me goed bevallen. Ik had er in eerste instantie wel een beetje schrik van, maar het ging allemaal vlot onder m'n machine, leve de IDT!
 
Het knoopje komt van de kringloop.



Geen natte kont meer voor mij. M'n fiets zag ik altijd al van ver staan door m'n kleurrijke fietszakken van de wereldwinkel, maar met de gekleurde zadelhoes ga'k er helemaal niet meer langs kunnen kijken, een extra voordeel!

En omdat ik dan toch bezig was met de toille cirée en omdat onze Luka het stuk plastic waar de hondenpoepzakjes maar niks vond (en wij stiekem ook niet), maakte ik uit hetzelfde boek ook een hoesje voor de hondenpoepzakjes, zodat hij in stijl in de straten kan rondparaderen.


Om de toille cirée op z'n plaats te houden, kreeg ik hulp van enkele lieveheersbeestjes:




2 reacties:

  1. Oh dat hondenpoepzakhoudertje maakte ik ook al een keer :-)
    En leuk geen natte poep meer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Had het idd al zien passeren op je blog denk ik! Is leuk om te maken hé en snel klaar! :)
      'k Vind dat zo wat het vervelendste wat er is als je met de fiets op stap bent als het regent, die natte poep, eindelijk ben ik daar nu van verlost!! :)

      Verwijderen