vrijdag 18 januari 2013

Bloezende bolletjes.

Omdat ik binnenkort met m'n nieuwe job begin, vind ik het leuk om hiervoor al een nieuwe garderobe bij elkaar te naaien. 
Ik had op het stoffenspektakel in Eindhoven een bordeauxrood satijnachtig stofje gevonden met gekleurde bolletjes. Ik wist meteen dat het een blouse zou worden en ging dus op zoek in mijn stapel knipmode's en burda's. In de knip van september 2012 zag ik dit:


Dit is wel een look waar ik me in kan vinden.

Voor het boordje aan de halslijn, maakte ik eerst een biais. Eerst heb ik de uitgeprinte versie van de biais-maker aangepast aan de grootte van de biais die ik nodig had en na wat knip en plak werk, maakte ik mijn biais. Dit moest wel niet volgens het patroon, maar het leek mij gewoon handiger.


Ik vond de uitleg van de splitjes niet meteen duidelijk en ik denk ook niet dat ik het heb opgelost volgens de regels van de kunst, maar al bij al ziet het er wel ça va uit.


 Op m'n paspop vreesde ik al dat de halsuitsnijding een beetje laag ging komen, en ik denk niet dat ik hem ooit zal aandoen zonder een topje onder. 't Is op de foto's ook niet meteen te zien, aan de mouwen zitten knoopjes. Omdat het me om 1 of andere reden niet lukte om de knoopsgaatjes fatsoenlijk te maken, heb ik dit maar opgelost met knippertjes en knopjes erbovenop...
Let niet op m'n kousen, zo loop
ik nu eenmaal in huis rond. De grijze
sokslofjes heb ik trouwens gekregen
van m'n broer. Ze komen uit bulgarije
en ze zijn super!!
Ik denk dat het zeker draagbaar is op kantoor, niet? Maar dan wel zonder de grijze kousen en met deftige schoenen in plaats van sokslofjes... en tja, met een proper gestreken rok :s



Onze Wilber heeft het alvast goedgekeurd...

0 reacties:

Een reactie posten