vrijdag 26 september 2014

TOPdag.

Ik had er lang naar uit gekeken en vorige zaterdag was het dan eindelijk zover, de DIY fashion fair van La Maison Victor. We vertrokken goed op tijd, ik in het gezelschap van 3 super madammen, eigenlijk kon het dus niet mis gaan! We namen de laatste editie mee de auto in, zodat we onderweg konden kiezen welke workshops we wilden doen. Ik had 's morgens ook het uurschema nog snel afgeprint en Supermadam I had 4 kortingsbonnen uit gescheurd (zij was trouwens ook de chauffeur van dienst, waarvoor 1000x dank). Onze boterhammetjes in onze tassen, omdat we niet wisten of we er iets konden eten (bleek achteraf van wel). Ik kan wel zeggen dat we goed voorbereid naar ginder vertrokken. Binnen gekomen zijn we ons meteen gaan inschrijven voor de workshops en hebben we het gratis boekje  'Bloemen Haken' afgehaald.


1ste workshop die we volgden was textielontwerp (www.lottemartens.com):
Ofte stempelen op katoenen zakjes. Ik had totaal, maar dan ook totaal geen inspiratie (of te veel waardoor ik niet wist wat kiezen) en uiteindelijk maakte ik een stempel van mijn initialen. Stempels maken stond al lang op mijn verlanglijstje om te doen, bij deze kan ik dit dus afvinken. Ik kan wel zeggen dat dit zeker niet de laatste keer gaat zijn. Ik heb me voorgenomen een gutssetje, een stapel gommen, sponsjes en textielverf aan te schaffen, zodat ik er thuis ook nog mee kan experimenteren. Hoe leuk zou het zijn om een zelf gemaakt kleedje te pimpen met zelfgemaakte stempels??!!

foto van La maison victor, maar wel mijn arm...





2de workshop: Kumihimo
Kumihimo is een Japanse weeftechniek voor het maken van touwtjes, banden en dus ook riemen. Op de begeleidende foto van LMV stond dit:
Ik had zoiets van 'wow, zelf riemen maken!!'. Het bleef bij een touwtje. Nu, eens je deze weeftechniek onder de knie hebt, kan je ook banden en riemen e.d. maken. Dus ook een grotere kumihimoplaat staat op m'n verlanglijstje. Ik ben alvast bezig met een tweede, nu lange, touwtje voor in een kleedje te dragen...




Voor de 8 euro inkom die we betaald hebben, gingen we naar huis met een boekje, een zelfbestempeld tasje inclusief de stempel en een kumihimo touwtje inclusief de schijf om het mee te maken. Ik denk dat we waar gehad hebben voor het inkomgeld!!

En dan hebben we het nog niet gehad over de kraampjes. Tussen de workshops door, keken we naar stofjes en aten we onze boterhammen op (op de tribune, met zicht op de hobbybeurs, deze was een pak groter, maar lang zo mooi en gezellig niet...)

foto van supermadam L.

De DIY-fashion beurs was niet groot, maar wel groot genoeg. Het was ook niet super druk, waardoor je rustig kon kijken. Er hing een gezellige, gemoedelijke sfeer. Helemaal mijn ding, dat is zeker!! Ons favoriete kraampje bleek dit van Mondepot te zijn, vooral supermadam M liet zich helemaal gaan. Ik zelf kon het niet laten om er toch nog 2 rode stofjes te kopen. Eigenlijk hoopte ik de voeringstof en knoopjes te vinden voor mijn naaileskleedje, maar het aanbod waren vooral designerstofjes en ik heb maar weinig kraampjes gevonden met knopen. Hetgeen ik echt nodig had, heb ik dus niet gevonden. Ook supermadam L had nog wat nodig, dus zijn we thuis na de DIY-fashion beurs nog snel langs de fournituren/stoffenwinkel in de buurt geweest. Zo sloten we onze TOPdag af, met alles wat we nodig hadden...

0 reacties:

Een reactie posten