zaterdag 4 oktober 2014

little black (and blue, pink, yellow, green, white) dress.

Eindelijk heb ik me gewaagd aan een La Maison Victor patroon. Ik ben best wel fan van het magazine, maar't was er nog niet van gekomen om ook iets te maken en met de little black dress is de kop eraf. Er gaan zeker nog LMV patroontjes volgen!!

Alleen wou ik hem niet in't zwart maken, maar een fleurig exemplaar. De stof vond ik in mijn stoffenkast, ik vermoed dat ik deze besteld heb gehad bij stoffen.net, maar ben niet 100% zeker. Het is een zeer fijn stofje en het leek me net iets te fijn om er dit kleedje van te maken. Omdat ik het kleedje toch uit deze stof wou (ik zag het al helemaal voor me), heb ik ze gevoerd met een zwarte stof die ik nog liggen had.
 

Ik heb alle patroondelen in de 2 stofjes geknipt, om deze 2 lagen vervolgens samen te locken. Het kleedje is vervolgens gemaakt alsof ik het met een enkele stof maakte. Dat maakte het niet makkelijk, want de bovenstof was fijn en glad en je zit met 2 laagjes, wat het ook moeilijke maakte om alles perfect op elkaar te spelden. Al bij al is het nog redelijk goed gelukt (op een paar kleine schoonheidsfoutjes na) en ben sowieso content met het resultaat!!


 

Ik heb de foto's snel snel genomen, ze zijn alles behalve scherp en ik kwam juist uit de douche, dus 't is met nog half nat haar... Excuses!!

0 reacties:

Een reactie posten