zondag 7 september 2014

Naailesbroek: versie 2.

Schandalig, de naailes is alweer  begonnen en nu pas de post over m'n 2de naailesbroek. De broek in kwestie is ondertussen al wel een goei maand af, maar door omstandigheden, heb ik nu pas de tijd gehad om foto's te trekken..

Door wat aanpassingen had ik ze in de naailes niet afgekregen. Eerst heb ik het patroon van de juf bovenaan breder moeten maken en bij het passen, moest ik ze op dezelfde plaats innemen en volgens mij meer dan ik ze had breder gemaakt, grrrw. Uiteindelijk moest er op het einde van het schooljaar enkel de naadband nog op, maar doordat ik toen hard met mijn naaikamer bezig was, is ze lang blijven liggen.

Ik ben lang op zoek geweest naar een stofje naar mijn goesting en uiteindelijk heb ik dan bij Moda-stoffen in Heusden-Zolder de stof gekocht. Een stofje dat het dichtst in de buurt kwam van wat ik wou en het minst lelijk was. Ik wou geen effen broek, maar met een druk patroon en dat is het ook geworden.




Het patroon komt uit Burda 3/2014. Het patroontje had een een uitgebreide werkomschrijving, wat wel handig is. Al had ik de juf als back-up.



 Ik ben best blij met het resultaat. De broek past mooi rond m'n kont en komt achteraan mooi op de goede hoogte. Dit is een zeldzaamheid, want de meeste broeken gapen achteraan. Dat is het voordeel van zelf broeken maken...
Maar weer dezelfde opmerking als vorige keer, vooraan mag de broek iets lager, als valt het bij dit exemplaar beter mee dan mijn eerste broek. Ok de lijn is mooi horizontaal als ik sta, maar eigenlijk heb ik het liever mooi horizontaal als ik zit, of toch de gulden middenweg.

Omdat ik geen knoop vond naar mijn goesting, daarom wou ik deze sluiting blind maken. Omdat ik geen degelijke broekhaak bij de hand had, heb ik 3 kleine knippers gebruikt.

0 reacties:

Een reactie posten