zaterdag 29 december 2012

Groene ribbel en te poffige pofmouwtjes.

In de Burda van augustus werd ik meteen verliefd op dit kleedje:

Ik had nog een groen stretch floeren stofje liggen dat groot genoeg was en dat hier zeker en vast voor in aanmerking kwam... 'k Was een hele tijd geleden al begonnen met de patronen over te nemen en de fournituren heb ik ook al een tijdje klaar liggen, maar'k was er nog niet toe gekomen om er verder aan te werken. Dit jurkje heeft pofmouwtjes, die ondersteund worden door schoudervulling. Het bovenstuk en de mouwtjes zijn gevoerd met stretchvoering. De stretchvoering vond ik best fragiel om mee te werken, maar ja, dat zit toch aan de binnenkant... De floer daarentegen, was zeer fijn om mee te werken. Ik heb sinds een paar weekjes een overlockmachine en dit projectje is hier dan ook mee afgewerkt.

Ik had in de naailes op de overlock mogen oefenen en was toen meteen verslaafd. Het stond al langer op het verlanglijstje, maar door deze naailes, heb ik er mij meteen 1 aangeschaft. Omdat ik vooral kleding maak voor mezelf en omdat ik het verschrikkelijk onhandig vind om te passen en af te spelden op mezelf, heb ik me ook meteen een paspop aangekocht. Mijn nieuwe vriendin mag dan ook meteen m'n nieuwe kleedje showen:


Als ik ze zelf pas, vind ik de pofmouwtjes een beetje té pof, maar misschien is dit ook omdat ik dit helemaal niet gewoon ben. Wel niet handig om nog een jasje of iets dergelijks op te dragen...


Ik heb volgens mij ook de tussenstukken aan de voorkant omgekeerd geknipt, hierdoor zie je een klein kleurverschil omdat de stofrichting omgekeerd is. Ik vind dit op zich eigenlijk best wel een leuk detail, dus ik zal maar doen alsof dit zo moest ;)



0 reacties:

Een reactie posten