maandag 31 december 2012

Met rendiertjes het nieuwe jaar in.

Bjorn wou er vandaag een rustige dag van maken, dus daar heb ik van geprofiteerd om te naaien.

Ik wou al lang een trui met noors motiefje, maar omdat ik geen wol draag is dat zeer moeilijk te vinden. Dit stofje is een jerseykatoentje dat ik vond als coupon op een stoffenspektakel. Een dikke trui zou het niet worden, maar't motiefje vond ik wel helemaal te gek. Ik was al een tijdje op zoek naar een geschikt patroon en uiteindelijk wou ik geen trui meer maken, maar een kleedje. Ik vond het patroontje in de knip van november dit jaar. Het is een zeer eenvoudig kleedje, dus ik heb het dan ook deze middag volledig kunnen afwerken. Zo kan ik het nieuwe jaar in, met een nieuwe tuniek...

Hij is helemaal geworden zoals ik wou!!
'k Heb er voor gezorgd dat de lijnen doorlopen op de naad, voor een eerste keer is dat best goed gelukt vind ik zelf. Het oorspronkelijke patroon had 3-kwart mouwen, maar ik wou liever lange, dus heb ik deze verlengd. Jammer genoeg had ik hierdoor niet genoeg stof om de lijnen ook ter hoogte van de mouwen te laten doorlopen...


1 reacties: