zondag 13 oktober 2013

Petrol shirt.

Ik heb op het laatste stoffenspektakel een aantal effen jersey coupons meegebracht. Het idee was om daarmee enkele basics te maken. Ik wou sowieso een t-shirt met lange mouwen en't mocht wel iets hebben, daarom koos ik dit modelletje uit de burda 2/2013:


Het was weer een jerseystofje dat niet mooi recht van draad op de rol had gezeten, want je zag aan de zelfkanten dat het behoorlijk scheef zat. De patronen uitknippen vroeg daarom net iets meer tijd en de grote fout die ik gemaakt heb, is in het wilde weg de patronen uit te knippen. Hierdoor zat ik met een behoorlijk probleem toen ik de mouwen moest uitknippen, die waren namelijk behoorlijk lang en die lengte was nog moeilijk uit de stof te krijgen... Met een beetje pas werk, de linker en rechter mouw apart te knippen en telkens op de richting van de stof te letten, is het uiteindelijk dan toch gelukt, gelukkig!! Anders had ik korte mouwen moeten maken en dat  wou ik nu toch echt niet.
Ik ben redelijk content met het resultaat:

Lachen!!
 Het rimpelen had misschien nog wel iets beter gekund, maar'k had geen goesting om met 2 rimpeldraden te werken. 't Is niet dat de rimpels ongelijk verdeeld zijn, dus'k ben over't algemeen wel tevreden.


Vanachter steekt het halsbiesje een beetje naar achter, al valt het hier op de foto niet hard op.
Het shirt is ook behoorlijk lang uitgevallen, maar dat vind ik niet erg. 't Handige hiervan is, dat er geen 'spaarpot' of onderbroeken gevaar dreigt! 't Nadeel dat ik het altijd in de broek moet dragen. Nu ja, 'k kan het altijd nog korter maken als ik daar zin in zou hebben, maar'k vind de meeste shirts altijd aan de te korte kant.
Hmm, iets beter?
Ik heb voor het patroon bovenaan maat 36 gebruikt en onderaan 38 en het mooi op elkaar laten overgaan. Op zich is het goed gelukt. Ik denk dat volledig maat 36 ook wel gepast had, maar zo spant er niks rond de buikruimte en dat verdoezelt het kleine buikje...
 
veel beter...
Oh ja, en eindelijk is de extra tafel vanuit de schuur van m'n schoonpa tot in m'n knutselkamer geraakt!! Ze moet nog wel gepimpt worden, heel de naaikamer eigenlijk, maar de living gaat ff voor. Ik ben alvast heel content met de extra werkplaats. Geen stof meer knippen op de vloer, jeej!


0 reacties:

Een reactie posten