dinsdag 26 februari 2013

Een rok met zakken.. en knopen.

Omdat ik in de naailes een beetje voor stond met de pyjama en de juf de vervolguitleg pas later ging geven, moest ik een eigen project meebrengen. Ik was nog niks begonnen, dus ik nam het patroon en de stof van een rok mee die op mijn lijstje stond. Het patroon komt uit de burda van juni 2009, de stof was een koopje bij stoffen.net.

De rok heeft zakjes met een bies en de juf vond dit project daarom eigenlijk toch wat hoog gegrepen voor een eerste jaars. Ze kwamen aandraven met allerlei opties: zakken weglaten of gewoon een biesje erop zonder zak,... Maar ik had iets van: als ik het niet probeer zal'k het nooit kunnen. Ik las de beschrijving in de burda en zag het nog altijd zitten en droomde er 's nachts zelfs over. Dus in m'n slaap had ik de zakken er al eens ingezet. Wel nu, 'k wil niet zeggen dat het makkelijk was, maar moeilijk was het toch ook niet. De eerste zak duurde het langst. Daar heb ik een stiksel moeten corrigeren omdat het niet helemaal recht was. De tweede ging al sneller en de achterzak zette ik er in een half uurtje in.
 'k Wil ook niet zeggen dat het perfect is, maar't mag toch gezien worden...


 Ik heb in ieder geval iets van 'Neh, ik dat niet kunnen?? Ik dacht het wel :p'


De knoopsgaten gingen bij dit projectje ook zonder problemen, juij, opluchting alom. En de knopen kreeg ik ook met het naaimachien aan m'n rok genaaid. Ik ben alvast content met het resultaat :)




3 reacties:

  1. amai, te hoog gegrepen ... ik bedoel, das toch prima gedaan
    ooh leuk, de juf is dus genezen.
    de donderdag was ons les aflast, mits juf ziek

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gedaan! Ik werk graag met koken, zo veel makkelijk dan een rits :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thnx Lore. Stiekem staat er toch ook nog een blinde rits in de zijkant, de knopen zijn eigenlijk puur als sier.Ik ben stiekem ook helemaal fan van blinde ritsen. Ik denk dat mijn rits er sneller in staat dan mijn knopen :) Grappig dat dat bij iedereen toch anders is!

    BeantwoordenVerwijderen