zondag 3 februari 2013

Een mutshaaksel.

Ik had me voorgenomen om terug te leren haken én ook om tv kijken te combineren met breien en haken... 'k Had het haken al eens geoefend en vond het nu tijd voor het echte werk. Toen ik eraan begon lag er nog sneeuw en was het koud buiten en dan krijg je gewoon zin om een muts te haken, niet? Op pinterest vond ik deze muts en daar ging ik dan ook mee aan de slag:
'k Zou mezelf niet zijn als ik het niet een beetje aanpaste, dus ik eindigde met enkele rijen stokjes (of hoe zeggen ze dat?) en ik maakte ook nog een bloem.
Ik ben er iets langer dan gehoopt aan bezig geweest, want ondertussen is de sneeuw al weg. Maar door pijn in m'n bovenrug, kon ik het haken dikwijls niet zo lang volhouden en was het beetje bij beetje dat de muts maar afgeraakte. Ik maakte ook een slechte start. Omdat ik geen zin had om met m'n pc in de zetel te zitten, schreef ik de instructies in m'n schriftje, maar ik had het blijkbaar niet helemaal goed overgeschreven, waardoor ik een paar keer opnieuw ben moeten beginnen... Maar uiteindelijk is ze toch af geraakt, een ideale tussenseizoensmuts met al die gaatjes ;-)


0 reacties:

Een reactie posten