woensdag 7 november 2012

Rok met een retro-look.

Zoals je in m'n vorig bericht kon lezen, was ik bezig met een rok in dit stofje:

 Dit stofje is gekocht tegen een spotprijs op het stoffenspektakel in Eindhoven. En ik zag er meteen deze rok in:
Ik viel meteen voor dit modelletje uit de Burda van augustus 2012. 'k Vind deze totale look wel iets hebben, lekker retro-achtig.

Voor het eerst heb ik het patroon nagemeten, maar het leek goed te kloppen, dus buiten de lengte heb ik in eerste instantie niks aangepast.
Het in elkaar zetten was redelijk vlot gegaan. Het enige moeilijke was dat het inzetstuk onderaan gebogen is, hierdoor kon ik er geen blinde zoom maken met m'n machine, dus dat heb ik met de hand gedaan.

In eerste instantie had ik dus niks aangepast, maar toen ik hem in elkaar had gezet en paste, trok het gewoon op niks. Bovenaan paste hij mooi, maar ik vond hem aan de onderkant veel te breed en het flatteerde langs geen kanten. De zoom langs de zijkanten dan maar terug los gemaakt en naar onder toe smaller gemaakt. Na het passen, zag ik dat het goed was, dus heb ik de overtollige stof weg geknipt, terug gezigzagd, de naad terug open gestreken en de zoom er weer ingezet, et voilà:

Ik ben best tevreden...

2 reacties:

  1. Reacties
    1. Ik zeg het maar even hier: maar je moet eens gaan kijken op mijn blogje, ik heb een award aan je uitgereikt ;-)

      Verwijderen