zondag 10 juni 2012

Het regent bloempjes.

Het regende de laatste dagen, dus zat ik minder in m'n tuin en meer in m'n naaikamer.

Ik had niet genoeg stof voor ZsaZsa haar kleedje, dus maakte ik iets anders dat op m'n lijstje stond. Een bloesje. 'k vond het best ambitieus, maar'k begon er toch maar aan... 't Is een redelijk eenvoudig bloesje en als je't niet probeert, kan je't ook niet leren, wel?!

Burda 05/2012 Model 103
'k Had nog een stofje liggen van het stoffenspektakel van de kringwinkel, helemaal vol met bloempjes. 't Was een lap van 3 meter lang, maar nog geen meter breed. Omdat ook het achterpand opgesplitst was in 2 delen, ging dat perfect voor dit bloesje en'k kwam ruim toe, ideaal dus.

'k Had normaal vlieseline nodig voor het kraagje, maar'k had enkel vlieseline liggen voor jersey. 'k Had geen zin om te wachten tot ik in de winkel geraakte, dus haalde ik m'n rol baalkatoen en de vliesofix (die ik nog wel liggen had) boven en loste het zo op...



'k Heb liggen prutsen met het kraagje, dit vrees dat bij mijn stof uit te knippen, de stof een beetje verschoven was en dit vooral daardoor kwam, de bovenkant kwam niet meer 100% overeen met de onderkant... Zeer vervelend...

houten knoopjes

ff testen hoe de knoopsgaten
eruit zien en dan kiezen... 't is het
onderste geworden.
Hetgeen ik ook eng vond, waren de knoopsgaten. Die zijn moeilijk los te tornen, zonder beschadiging aan de stof, dus het moest in 1x tegoei. Met mijn machine is dat super gemakkelijk, maar 't resultaat was alles behalve perfect. Ze staan niet mooi op een lijn en de 1 ook al schever als de andere. Ik ga moeten oefenen om ze mooi recht te krijgen...

Gelukkig is dit stofje nogal druk, waardoor de kleine foutjes niet echt zichtbaar zijn. En'k ben er toch best trots op. :)

0 reacties:

Een reactie posten