zondag 10 juni 2012

Klaprozen en phacelia.

Het regende wat en dat vonden de plantjes prima. Jammer genoeg het onkruid ook en ik vind de tijd niet om dat aan te pakken :)

Mijn schoonpa was een tijdje terug bezig dat je nergens geen klaprozen meer zag. Ik ontkende dat en zei dat ik het precies weer meer en meer begon te zien. Het bewijs zelfs in onze tuin :D


De hoop hout die buiten lag werd eindelijk opgeruimd en we maaide er een beetje. Want mijn tante had nog een haag op overschot en die gaan we daar mooi zetten, zodat de composthoop niet meer zo zichtbaar is. Al ziet die er momenteel best wel mooi uit, hij zit verstopt achter de phacelia. Phacelia duikt bij ons op de meest onmogelijke plaatsen op. Waarschijnlijk uitgezaaid van het bijenmengsel van vorig jaar. Wij vinden het alvast prima, en de bijtjes ook :)




'k Zette ook de rest van m'n kool-en preiplantjes uit, verspreid over den hof. Maar van degene die niet binnen de draad van de moestuin liggen zijn er al een hoop gesneuveld. Hopelijk laat de hond en de katjes de rest met rust...

En we zitten met een overactieve mol, elke dag een hoop erbij... Grrw.

Ons komkommerplantjes zijn dood :( Ik vermoed door de regen en koude wind??

Er groeien al appeltjes aan onze mini-appelboom.


De cougetten staan in bloei, maar hebben wel witte vlekken op de blaren. Ik vermoed ook door de regen en hoop dat het geen kwaad kan...


0 reacties:

Een reactie posten