zondag 17 november 2013

Rood bommakleed.

Eentje van een maand geleden, speciaal bewaard voor 'Recykleren 2013'

 

Ook een kleedje (alé, een heel kleed) uit de T2. Laat ik eerlijk zijn, 'k denk niet dat ik de stof zou kopen als ik ze in een stoffenwinkel op rol zou tegenkomen, maar ik vond vooral de bovenkant mooi en ok, 't is rood, wat wel 1 van 'mijn' kleuren is. De bovenkant wou ik behouden, dus ik tornde de zijnaden en de mouwen los, het voor en achterpand liet ik aan de schouders aan elkaar hangen. Achteraf gezien had ik de naden ook gewoon weg kunnen knippen, nu ja, tornen is een leuke activiteit om in de zetel te doen terwijl mijn bink tv zit te kijken.
Ik kwam deze jurk tegen in de knipmode:

Ik vind dat er heel wat gelijkenissen waren met de oorspronkelijke jurk, behalve de snit was iets hipper. Ik nam dan ook het patroon van deze jurk over en paste het bommakleed aan de hand hiervan aan. Het kleed had al zakken, ze weghalen zou misdadig zijn, dus dan maken we er maar mooiere zakken van => zoals in't patroon dus. Bovenaan viel de maat redelijk overeen, waardoor ik de mouwuitsparingen van het patroon niet kon overnemen.


Ik heb lang nagedacht wat ik met de mouwen zou doen: zou'k ze laten zoals ze waren (maar dan smaller) of zou'k ze gewoon weglaten? Nu 'zoals ze waren', zou het niet zo mooi meer bij het jurkje passen (ook al trok het op die van het jurkje in de Knip). Zonder mouwen zag er wel leuk uit, maar eerlijk is eerlijk, zo zonder mouwen zou'k het kleedje helemaal niet dikwijls aan doen. Dan maar iets tussenin. 't Zijn driekwart mouwtjes geworden en dan wel op mijn 'lievelingsmanier' => met een leuk detail.



'k Ben content van't resultaat. 't Is in ieder geval een pak draagbaarder geworden. Het model is nu helemaal mijn ding!




2 reacties: