dinsdag 6 januari 2015

Glendora.

Ofte de naailesjurk.
Juist voor het kerstverlof heb ik hem af gekregen. Net op tijd om deze jurk te dragen op de kerstfeestjes.

Het patroon komt uit de Ottobre 5/2011. Het is de reden geweest om deze Ottobre aan te schaffen. Het heeft lang op zich laten wachten, maar nu we voor de naailes een jurk moesten maken, vond ik het de ideale moment om de Glendora ook effectief te maken. Het stofje bestelde ik bij MonDepot. Ruitjes in combinatie met de eerder grof geweven stof maakte het niet zo simpel. Gevloekt dat ik heb om de ruitjes (min of meer) te laten uitkomen. Uiteindelijk ben ik er redelijk tevreden over...

 
De jurk is volledig gevoerd en zowel de knoopjes als de voering zijn oranje. Aan het opstaande kraagje komt deze oranje kleur piepen, wat ik wel een leuk detail vond...


1 reacties: